התהליך המתואר להלן הוא תהליך כללי, המערב גורמים שונים השותפים לטיפול באירוע חריג ומיועד למנהל הסיכונים של המוסד.
כללי
טיפול נכון באירוע חריג, לאחר התרחשותו, עשוי להפחית את הנזקים לכל המעורבים ובכלל זה, המטופל, המטפל והמערכת.
התהליך המומלץ לטיפול באירוע חריג, מבוסס על המקורות הבאים:
הגדרת אירוע חריג: כל אירוע החורג מהשגרה במהלך הטיפול הרפואי, אשר גרם לנזק, או עלול היה לגרום לנזק, פיזי ו/או נפשי למטופל. (העזר ברשימת האירועים החריגים בארגון).
השפעות של אירוע חריג
לאירוע חריג השפעות שונות על כלל המעורבים בו. חשוב להכיר השפעות אלה על מנת להיערך בהתאם, במטרה להתמודד עימן. בין היתר, ניתן לציין את ההשפעות הבאות:
א. נזקים מיידיים ו/או ארוכי טווח למטופל.
ב. תחושה של כעס אצל המטופל ובני משפחתו.
ג. פגיעה בתדמית המוסד והצוות הרפואי בעיני הציבור.
ד. פגיעה במורל הצוות.
ה. בחלק מהמקרים, חווים המעורבים באירוע חריג, תחושות האופייניות למצבי דחק: כשלון, אשמה וקושי להמשיך לתפקד בצורה יעילה.
ו. חשיפה לתביעה משפטית.
מטרות הטיפול באירוע חריג
א. לסייע למטפלים לנהל את האירוע באופן יעיל ובכך להפחית את הנזקים הנוספים, העלולים להתרחש בעקבות האירוע, מעבר לנזק שנגרם מעצם האירוע.
ב. לאפשר לגורמים אחראים בארגון ומחוצה לו, לבצע פעילויות המתחייבות כפועל יוצא של התרחשות האירוע החריג.
ג. לאפשר מתן תמיכה למעורבים באירוע חריג.
הטיפול באירוע:
התהליך המומלץ לטיפול באירוע חריג כולל את הפעילויות הבאות:
סיכום
כל אירוע חריג, שונה ומיוחד. לפיכך, ההמלצות הכלליות שלעיל עשויות שלא להתאים לכל האירועים החריגים. אנו עומדים בכל עת לרשות מבוטחינו, על מנת לטפל באופן מיטבי באירועים חריגים.
אוקטובר 2008
חזור לדף הבית